Geneet van ut leave..!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roy Vinne - WaarBenJij.nu Geneet van ut leave..!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Roy Vinne - WaarBenJij.nu

Geneet van ut leave..!!

Blijf op de hoogte en volg Roy

02 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Geneet van ut leave
zoe lang as ut kan
maak spass en plezeer
de leafs toch maar ins

want straks as ut te laat is
dan hubse spiet dervan

geneet dus van ut leave
zoe lang as ut maar kan!


jeetje... Wat vliegt de tijd. Inmiddels zit ik er al een maand en morgen begint alweer mijn 5e stageweek. Het is hier echt top. Lekker zunke en un lekker windje mak natuurlijk un lekker weerke!! Af en toe een regenbui. Maar ach, zolang het hier niet zo hard regent als in Nederland hoor je mij niet klagen.

Op stage gaat het buitengewoon goed. Ik zie na 4 weken al een behoorlijk goed resultaat dat ik heb mogen boeken voor het bedrijf zelf. Natuurlijk gaan we voor nóg beter. Ik kan wel zeggen dat ik een goede start heb gemaakt. Uiteraard heb ik dit ook echt wel te danken aan mijn collega's. Als iemand weet waar ze het over hebben dan zijn mijn collega's dat wel. Zo gedreven en goed in hun vak. Gelukkig maar, dat stimuleert mij namelijk ook om op het zelfde niveau te komen! Tuurlijk is er buiten een serieus en zakelijk gesprek ook tijd en ruimte voor een lolletje. Het volgende spreekwoord komt dan ook echt aan de orde; als de kat van huis is dan... Nee, dit is een grapje. De 'kat' in dit spreekwoord 'danst' lekker gezellig met ons mee. Het is ook maar een klein bedrijf van ongeveer 15 medewerkers. Dus gezelligheid is er al snel.

Met mij zelf gaat het ook goed. In het eerste weekend had ik al behoorlijke heimwee. Alles was nieuw. Nieuwe mensen, cultuur en leefomgeving. In de eerste week kwam daar al héél snel verandering in. Ik heb veel nieuwe en zeker gezellige mensen leren kennen. In het weekend lekker aan het strand liggen en 's avonds een leuk feestje mee pakken bij strandtentjes. Normaal een drankje doen kan hier ook, en uiteraard doen we dat ook geregeld. Helaas ben ik in mijn 4e week ziek geworden. Er heersen hier ongeveer 4 verschillende virussen waar je niets tegen kan doen. Ik had dus 1 van die 4 virussen opgelopen. De chicungunya om precies te zijn. Deze komt van een mug af die hier mee besmet is. Ik had het gelukkig niet in een hele erge vorm wat dus wel weer een meevaller was. Ik kreeg opeens erg pijn in mijn gewrichten van mijn linkerarm, koortsvlagen en behoorlijke hoofdpijnen. Ik ben naar een arts geweest en deze kon mij niet meer adviseren dan rust te nemen, veel water te drinken en paracetamol te slikken. Nu op het moment dat ik dit verslag schrijf gaat het al een heel stuk beter. Koorts blijft weg en de pijn in mijn arm is al een heel stuk minder waardoor ik deze al meer kan bewegen. Het fijne van het hebben van dit virus is dat je het dus nooit meer terug kan krijgen.

Nog eventjes en dan krijg ik bezoek. Ik kan echt niet meer wachten tot dat ze er zijn. Mijn moeder en Lambert komen voor een weekje naar dit mooie eiland. Vrij heb ik natuurlijk al geregeld en ben al heel wat van plan. Dit wordt dus echt niet alleen maar aan het strand hangen. Helaas duurt dit nog eventjes. Gelukkig komen ze ongeveer op de helft van mijn periode hier.

Helaas zijn er ook dagen die ik moet missen bij mijn lieve familie en vrienden. Kerst, oud en nieuw. Dat zal even pittig worden. Gelukkig bestaat er skype, waardoor ik er toch nog een beetje bij kan zijn. Kan ik 2 keer oud en nieuw vieren hihi. 1 keer via skype in Nederland en dan 5 uurtjes later hier in Curacao. Hier schijnt het dan bijna de hele dag al een groot feest te zijn. Ik laat me verassen! Tegen die tijd weet ik er meer over en vertel ik jullie hier graag alles over.

ik zeg wies later weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Feestdagen op Curacao

02 November 2014

Geneet van ut leave..!!

04 Oktober 2014

Daar zijn we dan...
Roy

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 2253

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: